Használjuk ki a közösségi média adta előnyöket

0

A közösségi média alapok ismerete ma már minden vállalkozó számára elengedhetetlen. Minden nap használjuk ki a közösségi média által kínált előnyöket, hiszen vállalkozásunk sikeresebb és gyümölcsözőbb lehet.

A közösségi médiát információ megosztásra, a tömegek befolyásolására és információ cserére is használhatjuk. A Facebookon, már egy lájknak köszönhetően virálisan terjeszthetjük a híreket akár vállalkozásunkról is. A közösségi kommunikációba mindenképpen arccal érdemes megjelenni, hiszen az bizalmat sugároz az érdeklődők felé. A facebook posztoknak lehetőség szerint legyen időrendje, azaz ha reggel azt posztoljuk, hogy a munkatársak elkezdték a termékek csomagolását, akkor folytatódjon azzal, hogy postára kész az összes csomag a megrendelőknek. A vállalkozások, nagyobb vállalatok célcsoportjait mindig friss tartalommal kell ellátni, hiszen ha egyszer elkezdik olvasni a posztjainkat, akkor bizonyára érdekli őket a folytatás is. A Facebook oldalra vagy csoportba érkezők között lehetnek: vásárlók, akik éppen vásárlás előtt állnak és érdeklődnek, friss követők, befolyásolók, akik negatív vagy pozitív kommentjeikkel mindenhol jelen vannak, és természetesen a potenciális vásárlók. Kommunikációs terv mintát minden célcsoportra érdemes kidolgozni, hiszen mindannyian szomjazzák a friss információt.

Milyen tartalmakat érdemes készíteni, ami minden célcsoportnak megfelel? Pozícionálhatjuk cégünket, azaz elmondhatjuk, mit csinálunk, mivel foglalkozunk. Írhatunk a célcsoport problémáiról, az érzéseiről és a motivációkról. Közös élményeket oszthatunk meg, amellyel bizalmat építhetünk. Sikersztorikat mesélhetünk el úgy, hogy közben kiposztoljuk mások véleményét is. Tényekkel, számokkal és grafikonokkal is bemutathatjuk vállalkozásunk sikerességét. Közreadhatunk szakmai cikkeket, amelyek szintén termékeinkkel vagy vállalkozásunk szolgáltatásával kapcsolatos. A Facebookon többféle lehetőség is kínálkozik, hiszen létrehozhatunk csoportokat, oldalakat, de közzé tehetünk fizetett hirdetéseket is. Az FB kommunikációs lényege, hogy mindenképpen igyekezzünk kitűnni a tömegből. Mindig olyan tartalmat állítsunk elő, amelyet mások nem és folyamatosan figyeljük, hogy a konkurencia mivel foglalkozik. A konkurencia elemzések itt is fontosak, hiszen a mindennapi posztokra kapott reakciókat már könnyedén értékelhetjük is. A Facebook jelenlét nagyon fontos a mai üzleti életben, hiszen a legtöbben út közben is a Facebook alkalmazáson keresztül kommunikálnak, itt olvassák el a napi híreket, itt keresnek termékeket.

Megosztás: