Webes online pr marketing megoldások

0

Az online pr marketing az egyik leghatékonyabb eszköz a marketing területén. A nyomtatott sajtóval ellentétben, ha online felületen jelenik meg egy információ, akkor más oldalaknak is lehetőségük van átvenni a teljes anyagot, azaz magától kezd el terjedni. A cikkekben különféle linkek helyezhetők el, amelyek igen magas átkattintási arányt képesek elérni. Mindig csak azok a felhasználók élnek a kattintás lehetőségével, akiket tényleg érdekel az adott téma. Egy cég nevét, a termékét vagy a szolgáltatását igen ismertté lehet tenni pillanatok alatt.

Tehát a PR marketing leghatékonyabb eszköze a PR cikk. Első körben a cikk témáját kell kitalálni, amely természetesen szorosan kötődik a vállalkozáshoz. Be kell azonosítani a célcsoportot, akiknek a cikket szánjuk a benne elhelyezett linkel. A PR cikkeket érdemes hozzáértővel megíratni, hiszen azon áll vagy bukik az egész, hiszen ha egy cikk nem jó, akkor valószínűleg a látogatók érdeklődését sem fogja tudni felkelteni, azaz nem olvassák el és nem is kattintanak majd rá a cikkben elhelyezett linkre. A célcsoport és a téma alapján meg kell határozni, hogy melyik médiumokba érdemes azt beküldeni. Weboldalak és hírportálok is mindenkinek a rendelkezésére állnak, ahol a cikkek sok esetben akár ingyen is megjelentethetők. A PR cikket minden esetben érdemes időszakonként kiértékelni, hogy lássuk mi az, amit esetleg javíthatunk benne, vagy érdemes-e más portálokon is elhelyezni a hatékonyság javítása érdekében.

Természetesen a cikkeken kívül egyéb megoldások is léteznek, ilyen a szakértői riportok írása is. A PR célunk lehet az is, hogy a cégünket bemutassuk egy teljesen más szemszögből. Érdemes előtérbe helyezni a környezetvédelmet, cégünk mit tesz a környezetvédelem érdekébe. Elővehetünk szociális problémákat is, itt is fontos, hogy említsük meg, cégünk mit tesz a probléma megoldása érdekében. Honlapunkon készíthetünk egy blog felületet, ahol mindig azonos idő intervallumban cikkeket, blogbejegyzéseket jelenítünk meg.  Sales videókat tölthetünk fel a weboldalra, hírlevél feliratkozókat is gyűjthetünk, akiknek végül kiküldjük a levelünket.

 

Megosztás: