Ezt a kérdést talán onnan kezdhetjük el megközelíteni, hogy mitől függ a kattintásnak az ára? Amikor elindul a Google hirdetés, akkor a rá érkező kattintásokért kell minden esetben fizetni. A Google hirdetés árak teljesen eltérőek és egy licit alapon működő algoritmus határozza meg a kattintások árát. Egy biztos, minél több a konkurens arra az egy kulcsszóra, annál több az, amit majd ki kell fizetni egy kattintásért. Ha a honlapunkon szereplő kulcsszó, amit hirdetni kívánunk igen releváns a honlapunk tartalmával akkor annál kevesebb lesz a hirdetés ára. Az algoritmus egy minőségi pontszámot ad a hirdetésnek és ez alapján történik meg az ár szerinti besorolás. Minél magasabb a kulcsszó minőségi pontszáma annál kevesebbet kell majd fizetni kattintásonként.
A Keyword Planner a Google kulcsszótervező eszköze, amelynek segítségével a kulcsszavakat mi magunk meg tudjuk tervezni és segít abban is, hogy lássuk, milyen költségekkel kell számolnunk az adott kulcsszóra. Kezdjük azzal, hogy meghatározzuk, pontosan mennyit szeretnénk hirdetésre költeni és ez alapján használjuk a tervezőt. Ha némely kulcsszóra kicsit magasabb összeg jön ki kattintásonként akkor se rémüljünk meg, hanem tervezzünk. A megtérülési arányt természetesen ki lehet számolni a konverziók alapján. Egy kampány akkor lehet sikeres, ha jól megválasztjuk a kulcsszavakat, beállítjuk pontosan a célokat, jó és releváns hirdetés szövegeket írunk, nagyon jó az értékesítési oldalunk. A hirdetés feladása előtt, mindig nézzük meg, hogy szükséges-e az adott kulcsszóra optimalizálni a weboldalt, ha igen akkor ezzel kezdjünk, különben a hirdetés elindítása csak kidobott pénz lesz ablakon. Egy cégnek akkor megy jól a hirdetési kampánya, ha a fizetett és az organikus hirdetésekre is megfelelő számú kattintás érkezik. Az AdWords hirdetések mellett folyamatosan ellenőrizzük, hogy az oldalunk megfelelően van-e optimalizálva.